Monday, May 7, 2012

si POLAN menepuk bahu........lalu salam "BERISI"

salam SEMUA......

    Tidak dapat dinafikan pandangan dan buah fikiran setiap manusia adalah sangat berbeza-beza dengan yang lainnya. Sejauh mana kita berfikir mengenai sesuatu topik, dan sejauh mana kita menyampaikan kesimpulannya, pasti akan ada percanggahan pendapat diantara kita.

KERANA DIA MENGIKTIRAF AKAL DAN MINDA KITA SEBAGAI SEBAGAI HAMBANYA YANG DICIPTAKAN DENGAN SEBAIK-BAIK CIPTAAN

    Secara sopannya, yang tua kita hormati, yang muda kita kasihi. ABANG-ABANG selalunya akan melakukan sesuatu yang dirasanya betul. Sejurus dicontohi dan diikuti oleh SEBAHAGIAN ADIK-ADIK nya. Lalu SEBAHAGIAN yang lainnya merasakan tindakan mereka sangatlah bercanggah dengan yang sepatutnya. Permohonan maaf dipandang serong akibat ketaksuban terhadap manusia yang kononnya SANG PENGUASA!!! 

!!!KAU!!!
JANJI TELAH DIIKRAR///SUMPAH TAAT TELAH DILAFAZ

~yang kononnya~
...berpaksikan kalimah itu...

Aku dah kabo...PENGALAMAN MEMATANG DAN MENDEWASAKAN FIKIRAN...

    Sekarang kita tidak lagi sependapat~kau pertahankan penguasa yang hanya memperalatkan bilangan daripada kita, kekuatan kita. Aku bukan lagi dengan pemikiran yang kau tanam sejak dari dulu. TEGAS DENGAN PENDIRIAN SENDIRI. Aku tidak lagi fikir itu betul, pelbagai pembohongan dapat aku rungkaikan. Namun begitu, aku tetap menghormati kau sebagai ABANG dan kau sebagai GURU.

~KITA ADALAH BERSAUDARA~

ini yang diajar bukan??


2 comments:

  1. bahasa kau agak bagus..aku suka..
    try dalam english plk..mesti superb mcam abam....ngeee

    ReplyDelete