Saturday, March 10, 2012

ILMU DAN AMAL

Assalamualaikum...

kome pernah tak dengar @ baca @ tahu tentang..
~ILMU DAN AMAL??

Dua perkara ni mmg sangat penting dalam kehidupan kita...

Semalam lpas aku blek klas..g solat jumaat..cm biase aku lambat..
tak sempat nk mandi..cume tukar baju je...berseluar jeans..berselipa..
sampai masjid amik wuduk..duduk..dngr khutbah..

mate da ngntuk giler
~~TAPI TETAP KU TAHAN JEBAT~~

maka..aku pun terpandanglah kpd satu makhluk nie...

duduk sama2 dngar khutbah..lebih khusyuk dan tawaduk berbanding aku~~mungkin~~

melihat pada pemakaian beliau membuat aku teringat kata2 ABAH dan pembimbing2 aku...

~~MANUSIA YANG BERAMAL TANPA ILMU = JAHIL~~
~~MANUSIA YANG BERILMU TANPA AMAL = SIA-SIA~~

*mungkin kurang tepat, tp inilah yg aku faham.

aku tak tahu kt mne silapnya yang membuat individu berkenaan berkeadaan yang amat NAIS didalam rumah-Nya yang maha mulia..

~~berfikir~~
mcm nme la agaknye ahli rumah aku yang lain?? dan mcm mne la dgn diri aku sendiri??

KOME PULAK MACAM MANE??

wassalam....



4 comments: